ایرنا خبر داد:

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، با افزایش نرخ انواع سکه عرضه شده در شعب بانک ها، بهای سکه تمام بهار آزادی را 415 هزار و 500 تومان، نیم سکه بهار آزادی 209 هزار و 500 تومان و ربع سکه بهار آزادی را یکصد و 15 هزار تومان اعلام کرد.

این در حالی است که نرخ حراج سکه تمام در هفته گذشته در شعب بانک ملی حدود 407 تا 409 هزار تومان بوده است.
همچنین نرخ سکه در بازار معاملات غیر رسمی در زمان انتشار این گزارش برای سکه تمام بهار آزادی 463 هزار تومان، سکه تمام بهار طرح جدید 427 هزار تومان ، نیم بهار آزادی 213 هزار تومان و ربع سکه بهار آزادی نیز 123 هزار تومان است که نسبت به روز های پایانی هفته گذشته افزایشی حدود 10 تا 11 هزار تومانی را به همراه داشته است.
‌ افزایش شدید و حبابی قیمت انواع سکه در بازار طی هفته های گذشته و اوج گرفتن آن با وجود حراج های بانک کارگشایی منجر به اعلام سیاست های جدید برای کاهش قیمت ها توسط بانک مرکزی در بازار شد.
بر همین اساس بانک مرکزی علاوه بر حراج انواع سکه در 400 شعبه منتخب بانک ملی و افزایش ساعت عرضه آن، شمش 12.5 کیلویی طلا نیز در بانک کارگشایی به حراج گذاشته شد.
عرضه این سکه‌ها با هدف ایجاد تعادل در بازار طلا و سکه از روز شنبه سوم اردیبهشت آغاز شده و بر همین اساس هر نفر از متقاضیان دریافت سکه می‌توانند در هر روز حداکثر پنج قطعه سکه طلا خریداری کنند.
با وجود این تدابیر اما همچنان میزان تقاضا برای دریافت سکه از شعب منتخب بانک ملی ادامه یافته و صف های طویل برای خرید سکه در مقابل بانک ها از ساعات اولیه صبح ادامه دارد.
ظاهرا هشدار های 'سید شمس الدین حسینی' وزیر امور اقتصادی و دارایی و همچنین '‌محمود بهمنی' رییس کل بانک مرکزی به افرادی که به قصد سفته بازی و منفعت طلبی اقدام به خرید طلا می کنند در خصوص زیاندهی این بازار در دراز مدت، همچنان بی نتیجه بوده و میزان تقاضا بالا است .
با افزایش نرخ سکه توسط بانک مرکزی که به دلیل رشد نرخ طلا در بازار های جهانی در روز جاری اعمال شده این گمانه زنی را ایجاد شده که روند التهابی این بازار در هفته جاری نیز ادامه یابد.

خبرآنلاین می افزاید: طلا با پیش بینی کاهش بیشتر ارزش دلار که تقاضا برای این فلز به عنوان ذخیره سرمایه را افزایش داد، به مرز هزار و 570 دلار در هر اونس نزدیک شد تا رکورد قیمتش طولانی شود.

/33

/33

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 147508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آذری IR ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۰
    0 0
    آقا نگویید به دلیل افزایش قیمت جهانی ، قیمت بالا رفت . بگید بدلیل سیاست اقتصادی چون بازار خرید کشش داشت قیمت رو بالا بردیم . ضمنا شما که قبل از افزایش قیمت سکه و طلا را بیشتر از قیمت جهانی به مردم می فروختین . نکنید این کار رو این ظلم به مردمه .
  • فري IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۰
    0 0
    در سال 85 آقاي بهمني سبد ارزي كشور رو از دلار به دلار و طلا تغيير داد چو.ن ميدانست در آينده طلا گران ميشود . حالا هم وقت آب كردن اون طلا ها و كسب نقدينگي لازم براي دادن به مردم است. همين . بنابراين اين بازار تا آخر هفته سوم ارديبهشت اينطوري سود ميده . ميگي نه نگاه كن.
  • من IR ۰۴:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۱
    0 0
    بعدازافزایش طلا نوبت افزایش نرخ دلاروبعدتضعیف پول ملی وبعد کران شدن کالاهای وارداتی وبعدازآن رشدنجومی قیمت مسکن است سیاست سیاست سال 73 است